Przewiń do:

Program muzealny dla szkół średnich obejmuje:
1. cykl debat oksfordzkich,
2. lekcje tematyczne na zamówienie,
3. indywidualne zajęcia dokształcające dla uczniów.


MUZEALNA EDUKACJA PROJEKTOWA
System projektowy stanowi bazę muzealnych działań edukacyjnych. 
Projekt kulturoznawczo-edukacyjny rozumiany jest jako cykl lekcji, spotkań, zajęć, warsztatów i pokazów, którego celem jest  stworzenie oferty zapewniającej pełne spektrum wiadomości z zakresu tematu.
Projekty dotyczą zarówno problematyki związanej z historią i kulturą miasta i regionu, jak również kultur pozaeuropejskich w rozumieniu zagadnień z zakresu problematyki geograficznej, historycznej i kulturowej.

CYKL DEBAT OKSFORDZKICH
W planach edukacyjnych uwzględniono ofertę dla uczniów szkół średnich przygotowujących się do studiów wyższych. Ma ona na celu podniesienie ich kompetencji w zakresie prowadzenia dyskursu, argumentacji i retoryki. Tematyka debat dotyczy aktualnych problemów społeczno-kulturowych. W każdej debacie uczestniczyć będą zespoły reprezentujące dwie szkoły. Celem do osiągnięcia będzie pokonanie przeciwnika na argumenty i elokwencję wypowiedzi. Do udziału w debacie zapraszani będą również eksperci – naukowcy, dziennikarze i specjaliści w wybranej dziedzinie.
Debata oksfordzka to rodzaj debaty, która ma dokładnie ustalony przebieg. Zadaniem debaty jest dyskusja nad tezą.. Debatują przeciwnicy tezy oraz jej obrońcy. O tym, po której stronie mają się opowiedzieć dowiadują się tuż przed rozpoczęciem debaty. Debacie przewodniczy Marszałek, który prowadzi dyskusję i czuwa nad przestrzeganiem zasad. Ma do pomocy Sekretarza czuwającego nad czasem i kolejnością wypowiedzi. W debacie oksfordzkiej zdecydowanie zabronione jest obrażanie bądź wyśmiewanie Mówców strony przeciwnej i wszelkie inne niekulturalne zachowania.
DEBATA W PRZYGOTOWANIU. WKRÓTCE WIĘCEJ INFORMACJI

LEKCJE TEMATYCZNE NA ZAMÓWIENIE
Mając na uwadze charakter pracy dydaktycznej w szkołach średnich, traktujemy ofertę edukacji muzealnej jako uzupełnienie materiału szkolnego. Staramy się jednak, aby przygotowywane przez nas zajęcia miały charakter studialny z rozszerzonym kontekstem interdyscyplinarnym.
Nauczyciel ma możliwość dostosowania tematyki zajęć do realizowanego programu. Wymogiem jest jedynie spełnienie warunku, aby zamawiany temat mieścił się w charakterze naukowym placówki. Tak więc realizując zajęcia z nauk humanistycznych, może zamówić zajęcia poszerzające wiedzę w wybranym przez niego zakresie, np. z historii sztuki starożytnego Egiptu, z etnografii/historii związanej z Beniowskim i Madagaskarem lub z geografii kulturowej Azji.

Zamówienie na zajęcia należy zgłosić z wyprzedzeniem w celu zapewnienia właściwego prowadzącego, tj. osoby z dedykowanym wykształceniem.

INDYWIDUALNE ZAJĘCIA DOKSZTAŁCAJĄCE DLA UCZNIÓW
Popołudniowe spotkania dyskusyjne w ramach cyklu „Eksperyment”. Celem spotkań będzie starcie się poglądów starszych i młodych w rozmowie na wybrany temat. Tematy uwzględniać będą aktualną problematykę medialno-społeczną, jak również zainteresowania odbiorców. Celem jest wymiana poglądów, rozwój wiedzy z zakresu nauk humanistycznych, opanowanie trudnej sztuki dyskusji.

Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że kontynuując przeglądanie tej strony wyrażasz zgodę na zapisywanie na Twoim komputerze tzw. plików cookies. Ciasteczka pozwalają nam na gromadzenie informacji dotyczących statystyk oglądalności strony. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie ich zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.